از اعلام یک خبر مبارک برای سینمای ایران تا حضور کیانوش عیاری در چارسو
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۰۳۷۸۲۱
دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر از ثبت رسمی این رویداد ، در فهرست جشنواره های جهانی «فیاپف» خبر داد.
به گزارش ایسنا،شامگاه ۵ خرداد ماه محمدمهدی عسگرپور در پردیس سینما چارسو با اعلام این خبر از این اتفاق، اظهار خرسندی کرد.
افتتاحیه جشنواره جهانی فیلم فجر به دلیل شیوع کرونا، برخلاف سالهای قبل با رعایت پروتکلهای بهداشتی و با جمع محدودی پیش از نمایش نسخه بازسازی و ترمیم شده «آن سوی آتش» به کارگردانی کیانوش عیاری بصورت خیلی کوتاه برگزار شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در این مراسم امیر اسفندیاری مدیر بخش بینالملل این رویداد، کیانوش عیاری کارگردان و سیامک اطلسی بازیگر فیلم «آن سوی آتش» حضور داشتند.
همچنین امیر اسفندیاری خبر ثبت جهانی جشنواره جهانی فیلم فجر را ، اتفاق مبارکی برای سینمای ایران دانست.
در این مراسم با حضور کیانوش عیاری،سیامک اطلسی،علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و محمد مهدی عسگرپور از ،پوستر بخش فیلم های کلاسیک و فیلم های مرمت شده جشنواره جهانی فیلم فجر رونمایی شد.
کیانوش عیاری با بیان اینکه ۳۵ سال قبل این فیلم ساخته شده است، در سخنانی از تاثیر نفت در ساخت فیلم ،به دلیل زندگی اش در اهواز سخن گفت.
او از لادن طاهری مدیرفیلم خانه ملی ایران برای مرمت نسخه بازسازی شده فیلم« آن سوی آتش» تشکر کرد.
سیامک اطلسی بازیگر فیلم« آن سوی آتش» از تجربه همکاری با کیانوش عیاری سخن گفت و اینکه این فیلم را زیر بمباران اهواز کار کردند و آن را، بهترین فیلم، کارنامه کاریش دانست.
در پایان این برنامه آن سوی آتش به نمایش درآمد.
گزارش مشروح اتفاقات روز نخست جشنواره جهانی فیلم فجر متعاقبا منتشر میشود.
انتهای پیام
منبع: ایسنا
کلیدواژه: كيانوش عياري جشنواره جهانی فیلم فجر کیانوش عیاری آن سوی آتش
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۰۳۷۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نگاهی به سینمای کارگری ایران به مناسبت روز کارگر
گرچه سینمای کارگری در ایران بهدنبال سینمای نئورئالیسم ایتالیا پیش از وقوع انقلاب اسلامی کلید خورد، اما دیری نپایید که با گذشت سالهای نه چندان طولانی از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، سینمای کارگری رنگ بیشتری به خود گرفت؛ سینمایی که گذشته از سهراب شهیدثالث و کامران شیردل تا پیش از نیمه دوم دهه ۵۰، خسرو سینایی، عباس کیارستمی، رخشان بنیاعتماد، کیانوش عیاری، ابوالفضل جلیلی، اصغر فرهادی و سعید روستایی را در دایره مهمترین فیلمسازان خود از بعد از وقوع انقلاب میبیند.
در کنار فیلمهایی، چون «نگهبان شب» و «جنگ جهانی سوم» از رضا میرکریمی و هومن سیدی که مهمترین نمایندههای آثار کارگری اخیر سینمای ایران شمرده میشوند، از «بهآهستگی» مازیار میری، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» وحید جلیلوند، «خداحافظی طولانی» فرزاد موتمن، «شیفت شب» نیکی کریمی، «پنج ستاره» مهشید افشارزاده و «ساعت ۵ عصر» مهران مدیری میتوان از دیگر آثار عرصه یادشده یاد کرد.
همچنین مجید مجیدی با «آواز گنجشکها»، علی رفیعی با «آقا یوسف»، بهرام توکلی با «اینجا بدون من»، جمشید محمودی با «چند متر مکعب عشق»، احمدرضا معتمدی به واسطه «آلزایمر» و منوچهر هادی بهواسطه «کارگر ساده نیازمندیم»، از جمله دیگر کارگردانانی هستند که با ساخت فیلمهای یادشده در تولید آثار سینمای کارگری دستی بر آتش داشتهاند.
البته پیداست که در برخی از آنها نظیر «جدایی نادر از سیمین»، نقش کار و کارگر، محوری و موضوع اصلی نیست، اما به نوبه خود بر آن بودند تا ادای دینی به این صنف آسیبپذیر جامعه داشته باشند.
به هر روی سینمای ایران به واسطه دغدغه و ذوق سینماگرانش همواره بر آن بوده تا در کنار سایر متعلقات آثار اجتماعی، موضوعات کار و کارگری را نیز به کانونی از تصاویر قصهگو بدل کند؛ که در این زمینه گامهای خوبی نیز برداشته است.
باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر